Politica de securitate

POLITICA DE SECURITATE PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL EFECTUATĂ DE CĂTRE O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L.

Prin prezenta, Organizația de Creditare Nebancară "FLEX FINANCIAL" Societate cu Răspundere Limitată (O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L., în continuare: „Societate”, „Operator”, „Noi”), având sediul în mun. Chişinău, str. Alba-Iulia 89, of. 150, e-mail: , telefon: , site-ul: www.flexcredit.md (în continuare: „Site-ul Nostru”), înregistrată la Agenţia Servicii Publice la data de 07.10.2022, cu numărul de identificare de stat: 1022600043006 și la data de 07.12.2022 în Registrul organizațiilor de creditare nebancară autorizate al Comisiei Naționale a Pieței Financiare cu numărul: 193, având contul bancar deschis la B.C. „Moldova-Agroindbank” S.A., Sucursala Constantin Tănase, IBAN: MD40AG000000022515096177, reprezentată de administratorul Penchev Nikolay, Vă informează despre prelucrarea datelor Dvs. cu caracter personal cu buna-credință, în mod echitabil și transparent, în scopuri determinate și legitime; despre drepturile, pe care le aveți în conformitate cu Legea nr. 133 din 07 iulie 2011 privind protecția datelor cu caracter personal și alte acte normative din domeniu, precum și despre motivele, scopurile și modurile de procesare a datelor personale ale vizitatorilor (clienților) atunci când va fi vizitat site-ul nostru web: www.flexcredit.md și va fi solicitată acordarea unui credit nebancar de către Societate. Vă comunicăm că Operatorul respectă cu strictețe reglementările aplicabile privind protecția datelor, în fiecare operațiune de prelucrare a datelor cu caracter personal.

Site-ul nostru poate conține link-uri către alte website-uri operate de companii afiliate O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L., care aplică politici separate în privința confidențialității datelor. Dacă veți accesa aceste website-uri prin intermediul site-ului nostru, ar trebui să consultați politicile de confidențialitate ale acestor site-uri pentru a putea înțelege în ce mod acestea colectează, utilizează și comunică informațiile Dvs..

I. INTRODUCERE

Politica de securitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal efectuată de către O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L. (în continuare: „Politica de securitate”) explică și reglementează:

  • cum și când colectăm datele Dvs. cu caracter personal și ce informații colectăm;
  • cum și de ce folosim datele Dvs. cu caracter personal;
  • drepturile dumneavoastră de a va controla prelucrarea datelor cu caracter personal.

Astfel, vă îndemnăm să studiați prezenta Politica de securitate, deoarece prin accesarea și folosirea site-ului nostru și a serviciilor Societății, confirmați că ați avut posibilitatea și oportunitatea adecvată de a o citi, că ați înțeles-o și că sunteți de acord să o respectați. Dacă Nu, atunci trebuie să întrerupeți imediat utilizarea site-ului nostru și a serviciilor oferite.

În scopul respectării legislației aplicabile sau pentru a satisface dinamica cerințelor noastre de business, Politica de securitate va fi modificată, de aceea sunteți încurajați să consultați periodic această pagină, pentru a afla cele mai recente informații despre practicile Societății de confidențialitate și despre modificările aduse Politicii de securitate.

SCOPURILE ȘI TEMEIUL LEGAL AL PRELUCRĂRII DATELOR CU CARACTER PERSONAL

În conformitate cu prevederile Legii nr. 133 din 07 iulie 2011 (în continuare: „Legea nr. 133/2011”) privind protecția datelor cu caracter personal personal, Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr. 1123 din 14 decembrie 2010 privind aprobarea Cerinţelor faţă de asigurarea securităţii datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor informaţionale de date cu caracter personal, Legii nr. 982 din 11 mai 2000 privind accesul la informaţie, Legii nr. 1 din 16 martie 2018 cu privire la organizaţiile de creditare nebancară, Legii nr. 202 din 12 iulie 2013 privind contractele de credit pentru consumatori, Regulamentului Comisiei Naționale a Pieței Financiare nr. 38/1 din 24 august 2018 privind măsurile de prevenire și combatere a spălării banilor și finanțării terorismului pe piața financiară nebancară, Societatea are obligația de a prelucra în condiții de siguranță şi numai pentru scopurile specificate, datele cu caracter personal, care îi sunt furnizate.

O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L. și birourile istoriilor de credit (B.I.C. ”INFODEBIT CREDIT REPORT” S.R.L.) prelucrează datele Dvs. cu caracter personal în baza interesului legitim al Societății și al biroului istoriilor de credit pentru desfășurarea unei activități de creditare responsabile, în condițiile protejării, facilitării accesului la creditarea și prevenirea supra îndatorării persoanelor vizate prin respectarea cadrului legal referitor la evaluarea bonității (solvabilității) și la reducerea riscului de credit, precum și prevenirii utilizării sistemului nebancar pentru desfășurarea unor activități ilegale, contrare legii.

Societatea are obligația, conform reglementărilor legale în vigoare, să evalueze capacitatea Dvs. de rambursare a creditului, înainte de a fi încheiat un contract de credit nebancar, precum și pe parcursul derulării acestuia. În acest scop, O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L. prelucrează datele Dvs. cu caracter personal și le transmite către birourile istoriilor de credit în vederea prelucrării acestor date de către instituțiile date și consultării de către aceștia a altor participanți al pieței financiare, în scopul inițierii sau derulării unor alte relații de creditare, precum și asigurării produselor de tip credit.

SURSA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

Societatea prin canalele sale de comunicare și sucursalele/ oficiile secundare colectează datele cu caracter personal direct de la subiecții de date cu caracter personal (Solicitanți de credit/ Clienți) sau de la persoane fizice sau juridice de drept public și de drept privat, care au astfel de împuterniciri în baza legislației în vigoare.

II. INFORMAȚII GENERALE

Termenii utilizați în această Politică de securitate:

  • bonitatea consumatorului – capacitatea consumatorului de a restitui, la scadenţă, creditul conform contractului de credit, inclusiv dobânda şi costurile aferente;
  • consumator (solicitant de credit/client) – persoană fizică, care intenționează să comande ori să procure sau care comandă, procură ori foloseşte produse şi servicii pentru necesități nelegate de activitatea de antreprenor sau cea profesională;
  • date cu caracter personal - orice informație referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă (subiect al datelor cu caracter personal). Persoana identificabilă este persoana, care poate fi identificată, direct sau indirect, prin referire la un număr de identificare sau la unul ori mai multe elemente specifice identității sale fizice, fiziologice, psihice, economice, culturale sau sociale;
  • prelucrarea datelor cu caracter personal – orice operațiune sau serie de operațiuni, care se efectuează asupra datelor cu caracter personal prin mijloace automatizate sau neautomatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, stocarea, păstrarea, restabilirea, adaptarea ori modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, dezvăluirea prin transmitere, diseminare sau în orice alt mod, alăturarea ori combinarea, blocarea, ştergerea sau distrugerea;
  • prelucrarea automată a datelor cu caracter personal - prelucrarea datelor cu caracter personal cu ajutorul echipamentelor informatice;
  • stocarea datelor cu caracter personal - păstrarea datelor cu caracter personal cu privire la orice deținător;
  • distribuirea de date cu caracter personal - acțiuni menite să dezvăluie date cu caracter personal unui cerc nedeterminat de persoane;
  • furnizarea de date cu caracter personal - acțiuni menite să dezvăluie date cu caracter personal unei anumite persoane sau unui anumit cerc de persoane;
  • blocarea datelor cu caracter personal - încetarea temporară a prelucrării datelor cu caracter personal (cu excepția cazului în care este necesară precizarea datelor cu caracter personal);
  • distrugerea datelor cu caracter personal - acțiuni, prin care devine imposibilă restabilirea conținutului datelor cu caracter personal în sistemul informatic al datelor cu caracter personal și / sau ca urmare a distrugerii purtătorilor materiali de date cu caracter personal;
  • depersonalizarea datelor cu caracter personal - modificarea datelor cu caracter personal astfel încît detaliile privind circumstanţele personale sau materiale să nu mai permită atribuirea acestora unei persoane fizice identificate sau identificabile ori să permită atribuirea doar în condiţiile unei investigaţii, care necesită cheltuieli disproporţionate de timp, mijloace şi forţă de muncă;
  • sistem de informații cu caracter personal - un set de baze de date interconectate, care asigură prelucrarea tehnologiilor informaționale și a mijloacelor, metodelor și a personalului tehnic;
  • operator - persoana fizică sau persoana juridică de drept public sau de drept privat, inclusiv autoritatea publică, orice altă instituție ori organizație care, în mod individual sau împreună cu altele, stabileşte scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal prevăzute în mod expres de legislația în vigoare;
  • împuternicit al Operatorului - o terță parte, care prelucrează datele cu caracter personal la solicitarea Societății, având în vedere faptul că O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L. a definit strict scopul și metodele de procesare, și a verificat dacă aceasta îndeplinește cerințele legislației;
  • persoana vizată - orice persoană fizică vie, care este identificată sau identificabilă, prin intermediul datelor cu caracter personal prelucrate;
  • subiect al istoriei de credit – persoană fizică, inclusiv întreprinzător individual, sau persoană juridică care solicită un credit sau este parte a contractului de credit, precum și persoana care garantează executarea obligațiilor contractuale (fidejusorul, debitorul ipotecar/gajist, garantul ipotecar), în privinţa căreia se formează istoria de credit;
  • birou al istoriilor de credit - persoană juridică de drept privat constituită sub formă de societate cu răspundere limitată sau de societate pe acțiuni, înregistrată conform legislației, care prestează, în conformitate cu prezenta lege, servicii de formare, prelucrare şi păstrare a istoriilor de credit, precum şi de prezentare a rapoartelor de credit, şi servicii aferente;
  • contract de credit – contract, prin care un creditor acordă sau se angajează să acorde unui consumator un credit sub formă de amânare la plată, împrumut sau alte facilități similare, cu excepţia contractului pentru prestarea de servicii în mod continuu sau pentru furnizarea de bunuri de același fel, atunci cînd consumatorul plătește pentru acestea în rate, pe toată durata furnizării lor;
  • credit - orice angajament de a acorda bani ca împrumut cu condiția rambursării lor, plății dobânzii şi altor plăți aferente, precum şi orice alt angajament rezultat din executarea contractelor de intermediere în asigurări; orice prelungire a termenului de rambursare a datoriei; orice angajament de a vinde bunuri, a executa lucrări sau a presta servicii cu condiția amânării plății, inclusiv pe bază de leasing; orice garanție emisă; orice angajament de a achiziționa o creanță sau alte drepturi de a efectua o plată;
  • externalizare – transmitere de către biroul istoriilor de credit a funcțiilor de formare, prelucrare și păstrare a istoriilor de credit, precum și de prezentare a rapoartelor de credit și de prestare a serviciilor aferente, către un alt birou al istoriilor de credit din Republica Moldova;
  • istorie de credit - informație al cărei conținut este determinat de lege şi care caracterizează executarea de către debitor a obligațiilor asumate prin contractul de credit şi se păstrează la biroul istoriilor de credit;
  • bază de date a biroului istoriilor de credit - resursele informaționale ale biroului istoriilor de credit, bazate pe sistemele şi procesele informaționale, care corespund cerințelor legislației;
  • prelucrarea istoriei de credit – orice operațiune sau serie de operațiuni, care se efectuează asupra informațiilor conținute în istoria de credit, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, stocarea, păstrarea, restabilirea, adaptarea, extragerea, consultarea, utilizarea, dezvăluirea prin transmitere, diseminare sau în orice alt mod, alăturarea ori combinarea, blocarea, ștergerea sau distrugerea;
  • participanți la schimbul informațional - subiecții istoriilor de credit, sursele de formare a istoriilor de credit, birourile istoriilor de credit, utilizatorii istoriilor de credit;
  • raport de credit – document, ce conține informații care fac parte din istoria de credit şi pe care biroul istoriilor de credit îl prezintă, la cererea utilizatorului istoriei de credit şi a altor persoane abilitate, conform prezentei legi, cu dreptul de a primi informația menționată.

III. TIPUL, SCOPUL ȘI MOTIVELE PRELUCRĂRII DATELOR CU CARACTER PERSONAL COLECTATE DE CĂTRE O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L.

Esența Politicii de securitate aplicate de către Societate este de a colecta numai date cu caracter personal necesare în scopurile menționate și de a solicita persoanelor vizate să ne comunice numai acele date cu caracter personal strict necesare îndeplinirii acestor scopuri. Prelucrarea datelor cu caracter personal se limitează la atingerea unor obiective anumite, predeterminate, declarate, explicite și legitime. Nu se permite prelucrarea datelor cu caracter personal incompatibile cu scopul colectării datelor cu caracter personal.

Conținutul și volumul datelor prelucrate cu caracter personal trebuie să corespundă scopurilor de prelucrare. Datele cu caracter personal prelucrate trebuie să fie adecvate, relevante și nu trebuie să fie excesive în raport cu scopul declarat al prelucrării acestora. Datele cu caracter personal trebuie să fie corecte și, dacă este necesar, să fie actualizate. Datele inexacte sau incomplete vor fi șterse sau corectate de către Societate.

Obiectivele principale ale prelucrării datelor cu caracter personal pentru clienții Societății sunt:

  • asigurarea accesului la serviciile calitative a Societății;
  • asigurarea unei comunicări permanente, inclusiv cu scopul de a informa despre noi proiecte, oferte, servicii, acțiuni ale Societății;
  • asigurarea unui răspuns rapid din partea Societății la întrebările, reclamațiile și alte solicitări ale clienților

Societatea în acest sens va prelucra următoare date personale:

Date PersonaleScopBaza legală
  • numele/prenumele,
  • datele de identificare ale Solicitantului de credit/ Clientului (data și anul nașterii, IDNP, cetățenia),
  • datele actului de identitate (seria, numărul, data emiterii, data expirării, organul emitent, etc.),
  • telefonul,
  • e-mailul,
  • adresa de domiciliu,
  • adresa de reședință.
  • Identificarea Solicitantului de credit/ Clientului;
  • Contactarea Solicitantului de credit/ Clientului;
  • Evaluarea bonității Solicitantului de credit/ Clientului în conformitate cu cerințele de creditare responsabilă aprobate de autoritatea de supraveghere al Republicii Moldova, inclusiv prin verificarea istoriei de credit al acestora la birourile istoriilor de credit;
  • Acordarea unui serviciu de contractare a creditului;
  • Negocierea clauzelor contractuale speciale ale contractului de credit nebancar;
  • Semnarea/încheierea /executarea unui contract de credit nebancar;
  • Îndeplinirea obligațiilor în baza unui contract de credit și a clauzelor contractuale stabilite;
  • Transmiterea de mesaje publicitare;
  • Informarea despre ofertele cu privire la produse și serviciile O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L. și promoțiile desfășurate de către Societate.
  • Furnizarea informației precontractuale necesare pentru a permite Solicitantului de credit/ Clientului să compare mai multe oferte pentru a putea lua o decizie informată cu privire la eventuala încheiere a unui contract de credit
  • Analizarea cererii de credit înaintate de către Solicitantul de credit/ Clientul
  • Negocierea clauzelor contractuale speciale ale contractului de credit nebancar
  • Semnarea/încheierea /executarea unui contract de credit nebancar
  • Îndeplinirea obligațiilor legale asumate în baza unui contract de credit nebancar încheiat
  • Consimțământ prevăzut de legea cadru
Datele din birourile istoriilor de credit (B.I.C. ”INFODEBIT CREDIT REPORT” S.R.L.)
Existența altor credite
Statutul de proprietar al Solicitantului de credit/ Clientului
Consultarea bazelor de dat/ sistemelor de evidență a datelor de identificare și cu caracter personal, sistemul fiscal, etc..
Locul de muncă (existența contractului individual de muncă, vechimea în muncă, poziția, funcția, profesia, salariul, venitul lunar total, educația, etc.)
  • Evaluarea bonității (solvabilității) Solicitantului de credit/ Clientului;
  • Verificarea datelor comunicate și furnizate de către Solicitantul de credit/ Client;
  • Prevenirea unor posibile fraude, falsuri de documente sau acțiuni de spălare a banilor și/sau de finanțare a terorismului de către Solicitantul de credit/ Client.
  • Îndeplinirea unei obligații legale
  • Interes legitim
  • Consimțământul prevăzut de legea cadru
Semnătura olografă
  • Confirmarea identității Solicitantului de credit/ Clientului;
  • Confirmarea și depunerea cererii de credit de către Solicitantul de credit/ Client;
  • Semnarea contractului de credit nebancar și a anexelor acestuia;
  • Confirmarea primirii mijloacelor bănești de către Client sub formă de credit nebancar.
Încheierea /semnarea/executarea unui contract de credit nebancar
Numărul de telefon al persoanei de contact
  • Asigurarea contactului cu Solicitantul de credit/ Clientul;
  • Verificarea datelor comunicate de către Solicitantul de credit/ Clientul.
Consimțământul persoanei
Verificarea numărului de telefon al persoanei de contact în baze de date
  • Evaluarea bonității (solvabilității) Solicitantului de credit/ Clientului;
  • Verificarea datelor comunicate și furnizate de către Solicitantul de credit/ Client;
  • Prevenirea unor posibile fraude, falsuri de documente sau acțiuni de spălare a banilor și/sau de finanțare a terorismului de către Solicitantul de credit/ Client.
Interes legitim
Copia buletinului de identitate al Solicitantului de credit/ Clientului
  • Identificarea Solicitantului de credit/ Clientului în baza Legii Nr. 273 din 09.11.1994 privind actele de identitate din sistemul național de pașapoarte
Îndeplinirea unei obligații legale
Extrase de cont, certificate, adeverințe, etc.
  • Evaluarea bonității (solvabilității) Solicitantului de credit/ Clientului.
  • Verificarea datelor comunicate și furnizate de către Solicitantul de credit/ Clientul.
  • Prevenirea unor posibile fraude, falsuri de documente sau acțiuni de spălare a banilor și/sau de finanțare a terorismului de către Solicitantul de credit/ Client.
Interes legitim

Datele personale vor fi prelucrate de O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L. numai în conformitate cu reglementările aplicabile privind protecția datelor, astfel când comunicați cu noi, prin intermediul oricărui dintre canalele de comunicare, sunteți de acord și confirmați că datele, pe care le-ați furnizat sunt corecte, complete și actualizate.

Stocarea datelor cu caracter personal ale Clienților va fi efectuată în Germania.

Vă informăm că orice consimțământ privind prelucrarea datelor Dvs. cu caracter personal poate fi retras, în orice moment, prin trimiterea unei solicitări scrise la adresa Societății: mun. Chişinău, str. Alba-Iulia 89, of. 150 sau pe e-mailul: .

IV. DREPTURILE DUMNEAVOASTRĂ ȘI MODUL DE EXERCITARE AL ACESTORA

Subiecții datelor cu caracter personal dispun de drepturile prevăzute la articolele 12-18 din Legea nr.133/2011, respectiv de: dreptul la informare, dreptul de acces la date și de acces la justiție, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale, dreptul la opoziție, dreptul de intervenție, pe care îl pot exercita printr-o cerere scrisă adresată Societății.

Astfel, puteți modifica sau retrage consimțământul Dvs. în orice moment, și vom acționa imediat în consecință, cu excepția cazului în care există un motiv legal sau un interes legitim pentru a nu face acest lucru.

Societatea va restricționa accesul reprezentanților (angajaților) săi și a Solicitanților de credit/ Clienților la informația, ce conține date cu caracter personal, în cazul în care există obligația de a proteja drepturile și obligațiile persoanelor terțe. De exemplu, în cazul în care informația solicitată conține date cu caracter personal și ale unor persoane, ce nu și-au dat acordul la prelucrarea datelor cu caracter personal.

Prelucrarea datelor cu caracter personal se va efectua doar cu consimțământul subiecților datelor cu caracter personal, cu excepțiile prevăzute în art. 5 alin. 5) lit. a) din Legea nr.133 din 08 iulie 2011 cu privire la protecția datelor cu caracter personal.

În calitate de Persoana vizată, veți avea dreptul să obțineți informații cu privire la caracteristicile importante ale prelucrării datelor Dvs. cu caracter personal, inclusiv, dar fără a vă limita la scopul, perioada și motivele acesteia, etc.. Urmează să luați în considerare și faptul că sunteți subiect de luare a deciziilor automatizate, care sânt utilizate cu scopul de a preveni fraude, de a diversifica produsele Societății și de a selecta materiale publicitare, de marketing și promoționale potrivite pentru Dvs..

De asemenea, veți putea obține de la Noi confirmarea cu privire la prelucrarea datele Dvs. cu caracter personal, precum și informații privind specificul prelucrării și serviciului prestat de către Societate cum ar fi: scopul, categoriile de date cu caracter personal prelucrate, destinatarii datelor, perioada pentru care datele sunt păstrate, existența dreptului de rectificare, ștergere sau restricționare a prelucrării. Acest drept va permite să obțineți gratuit o copie a actelor cu datele cu caracter personal la momentul prelucrării (depunerea cererii de credit, încheierea și semnarea contractului de credit nebancar, primirea/ achitarea creditului contractat) și declarații suplimentare (calcule, certificate, duplicate) contra unor taxe rezonabile în baza costurilor administrative.

Așadar, orice subiect al datelor cu caracter personal are dreptul de a obţine de la operator rectificarea, actualizarea, blocarea sau ștergerea datelor cu caracter personal a căror prelucrare contravine legii, în special datorită caracterului incomplet sau inexact al datelor.

La exercitarea dreptului de acces din partea subiecților datelor cu caracter personal, persoana va depune o cerere scrisă înregistrată la O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L., prin care va descrie volumul de informație la care se necesită accesul. În cazul în care Persoana vizată solicită efectuarea unor intervenții asupra datelor sale cu caracter personal, în mod obligatoriu se va indica în cerere, în detaliu, tipul de informație, ce necesită a fi rectificată, actualizată, blocată, ștearsă.

Subiectul datelor cu caracter personal are dreptul de a se opune în orice moment, în mod gratuit, din motive întemeiate și legitime legate de situația sa particulară, ca datele cu caracter personal, care îl vizează să facă obiectul unei prelucrări, cu excepția cazurilor în care legea stabilește altfel. Dacă opoziția este justificată, prelucrarea efectuată de Operator nu mai poate viza aceste date.

Refuzul subiectului datelor cu caracter personal sau revocarea acordului față de prelucrarea datelor cu caracter personal din sistemul de evidență a Clienților O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L. se echivalează cu imposibilitatea semnării contractului de credit nebancar şi respectiv acordarea creditului nebancar de către Societate.

În baza cererii în formă scrisă a Clientului/ Solicitantului de credit, Operatorul se obligă să actualizeze, să șteargă sau să-l informeze despre datele lui personale.

În calitate de Persoană vizată, a cărei date sunt prelucrate de către O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L., Vă informăm că Societatea va furniza, în mod regulat, date cu caracter personal ale Clienților săi către birourile istoriilor de credit, în virtutea obligației sale legale și autorităților, instituțiilor competente conform legii aplicabile și în baza unor temeiuri legale.

O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L. nu va efectua transferuri de date cu caracter personal către o țară terță sau o organizație internațională în afara Uniunii Europene, stocarea datelor fiind efectuată în Germania.

Operatorul va satisface fără întârziere sesizările Dvs., în termen de 30 (treizeci) zile calendaristice de la depunerea acestora. Prin decizia noastră, vom furniza sau refuza accesul și/sau informațiile cerute de către Solicitant, dar întotdeauna vom justifica răspunsul nostru.

Cererile privind exercitarea drepturilor Dvs. (dreptul de a depune o plângere) se depun:

  • în persoană sau de către un reprezentant în baza unor împuterniciri oformate în modul prevăzut de legislație la sediul Societății, sucursalele/oficiile acesteia;
  • în formă electronică, prin expedierea acesteia pe e-mailul: ;
  • prin expedierea acesteia prin poștă la adresa: mun. Chişinău, str. Alba-Iulia 89, of. 150.

În cazul în care Persoana vizată a depus Cererea pe cale electronică, răspunsul va fi furnizat pe cale electronică, cu excepția cazului în care Persoana vizată a solicitat altfel.

Atunci când Operatorul are suspiciuni rezonabile cu privire la identitatea persoanei fizice, care solicită exercitarea drepturilor sale, persoana direct responsabilă de Cerere se va consulta imediat cu persoana responsabilă cu protecția datelor în vederea identificării Clientului.

La fel, vă atenționăm că retragerea consimțământului, pe care l-ați furnizat, nu afectează legalitatea prelucrării datelor Dvs. cu caracter personal înainte de o astfel de retragere. În pofida consimțământului retras, datele Dvs. cu caracter personal pot fi prelucrate de către Operator, în măsura în care exista motive pentru prelucrarea acestor date.

V. INFORMAȚII PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR PERSONALE ÎN SISTEMUL BIROURILOR ISTORIILOR DE CREDIT

Datele Dvs. cu caracter personal, colectate prin Cererea de credit și Contractul de credit nebancar și anexele, încheiat cu O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L., precum și datele privind creditul acordat, urmează să fie raportate birourilor istoriilor de credit în termenul prevăzut în contractul de prestare a serviciilor informaționale, dar care nu va depăși 7 (șapte) zile lucrătoare de la data executării acțiunii (survenirii evenimentului) la care se referă informația cuprinsă în istoria de credit sau din ziua când sursa de formare a istoriei de credit a aflat sau a trebuit să afle despre executarea unei asemenea acțiuni (survenirea unui asemenea eveniment). Aceste date se transmit de către Operator în scopul monitorizării comportamentului financiar al Clienților/ Solicitanților de credite de către participanții pieței financiare și actualizării informațiilor aferente creditului înregistrat pe numele Dvs., în conformitate cu prevederile legii.

Categorii de date cu caracter personal prelucrate în sistemul birourilor istoriilor de credit:

Istoria de credit a subiectului istoriei de credit (persoană fizică) constă din:

  1. partea introductivă (numele, prenumele, patronimicul, data nașterii, seria şi numărul actului de identitate, numărul de identificare personal (IDNP) atribuit de autoritatea competentă din statul al cărui cetățean este persoana fizică ori statul în care persoana fizică își are domiciliul (în cazul apatrizilor);
  2. partea de bază (informația referitoare la: a) domiciliu, altă informație de contact, după caz (telefon, fax, adresa de poștă electronică); b) informații privind înregistrarea persoanei fizice în calitate de întreprinzător individual (după caz));
  3. partea suplimentară (informații referitoare la sursa de formare a istoriei de credit şi la utilizatorii istoriei de credit)

Astfel, în cadrul analizei istoriei Dvs. de credit pot fi prelucrate următoarele date cu caracter personal:

  1. date de identificare ale persoanei vizate: numele, prenumele, data și anul nașterii, IDNP, seria, numărul, organul emitent, data emiterii și expirării buletinului de identitate, adresa de domiciliu/ reședință, numărul de telefon;
  2. date referitoare la angajator: denumirea, IDNO, funcția, datele angajării, salariul;
  3. date referitoare la produsele de tip credit solicitate/acordate: tipul participantului, tipul de produs, starea produsului/ contului, data acordării, durata creditelor contractate, sumele acordate, sumele datorate, data actualizării, valuta, frecvența plăților, suma plătită, rata lunară, sumele restante, numărul de zile de întârziere, data primei restanțe, data ultimei plăți;
  4. date referitoare la evenimente, care apar în perioada de derulare a produsului de tip credit, cum ar fi cele referitoare la restructurarea/ refinanțarea, cesiunea contractului de credit/ cesiunea creanței;
  5. date referitoare la relațiile cu alte conturi: informații referitoare la produse de tip credit la care Persoana vizată are calitatea de codebitor și/ sau garant;
  6. date referitoare la capacitatea de plată: venituri, cheltuieli, beneficii sociale, informații referitoare la interdicțiile aplicate față de bunurile/ conturile Persoanei vizate, etc..

În procesul de analiză a Cererii de credit O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L. va solicita biroului istoriilor de credit: B.I.C. ”INFODEBIT CREDIT REPORT” S.R.L. eliberarea unui Raport de credit, cu sau fără Score (după caz), pentru a verifica dacă Solicitantul de credit/ Clientul se încadrează în gradul de îndatorare stabilit prin lege de 40 (patruzeci) % și dacă are capacitatea de a rambursa creditul solicitat. Pentru a obține Raportul de credit, Operatorul va transmite biroului istoriilor de credit numărul de identificare al Persoanei vizate, tipul, perioada și suma creditului solicitat, valuta, etc..

Ulterior acordării creditului, Societatea va transmite la biroul istoriilor de credit nominalizat datele cu privire la creditul contractat. Aceste informații sunt transmise, puse în comun cu ceilalți participanți ai pieței financiare, incluse în sistemul unic al birourilor istoriilor de credit, și sunt utilizate în scopurile sus-indicate.

Destinatarii datelor cu caracter personal înregistrate în sistemul birourilor istoriilor de credit

Datele cu caracter personal înregistrate în sistemul birourilor istoriilor de credit sunt dezvăluite participanților pieței financiare, la cerere, în scopul menționate mai sus.

În cadrul sistemului de schimb informațional, birourile istoriilor de credit vor asigura respectarea următoarelor principii:

  1. dezvăluirea către public a informațiilor relevante, conform legii;
  2. gestionarea eficientă a riscurilor;
  3. acces egal la schimbul informațional pentru toți utilizatorii, indiferent de participarea lor la capitalul social al biroului istoriilor de credit.

Perioada de stocare a datelor cu caracter personal de către birourile istoriilor de credit

Datele cu caracter personal sunt stocate de către birourile istoriilor de credit timp de 5 (cinci) ani de la data ultimei modificări a informației despre obligațiile Clienților (debitorilor), conținute în istoria de credit, cu excepția informației privind solicitarea creditului, care se păstrează în biroul istoriilor de credit timp de 15 (cincisprezece) zile calendaristice.

Biroul istoriilor de credit asigură protecția informației la prelucrarea, păstrarea şi transmiterea acesteia prin mijloace care corespund cerințelor stabilite de către autoritatea publică competentă.

Drepturile persoanelor vizate privind istoria lor de credit

Subiectul istoriei de credit este în drept să primească de la fiecare birou al istoriilor de credit, unde se păstrează istoria de credit a subiectului respectiv, o dată pe an fără plată şi ori de cîte ori doreşte - contra plată, fără indicarea cauzelor, raportul de credit referitor la istoria sa de credit, inclusiv informațiile, colectate în conformitate cu legislația, privind sursele formării istoriei de credit şi privind utilizatorii istoriei de credit, cărora le-au fost eliberate rapoarte de credit referitoare la istoria menționată.

Subiectul istoriei de credit este în drept să conteste, total sau parţial, informațiile conținute în istoria sa de credit prin depunerea la biroul istoriilor de credit, unde se păstrează istoria de credit menționată, a unei cereri privind modificarea şi/sau completarea acestei istorii de credit.

Biroul istoriilor de credit, în decurs de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii cererii este obligat, cu excepţia cazurilor prevăzute în lege, să efectueze verificarea suplimentară a informațiilor, ce se conţin în istoria de credit, solicitându-le de la sursa de formare a istoriei de credit. Pe durata efectuării unei asemenea verificări, în istoria de credit se face o mențiune despre acest fapt.

În cazul confirmării informaţiei specificate în cererea subiectului istoriei de credit, sursa de formare a istoriei de credit modifică istoria de credit în partea contestată şi o transmite biroului istoriilor de credit, iar în cazul neconfirmării, menţine istoria de credit fără modificări. Refuzul de a satisface cererea va fi motivat. În decurs de 30 (treizeci) de zile de la primirea cererii, biroul istoriilor de credit este obligat să informeze subiectul istoriei de credit despre rezultatele examinării cererii sale de către sursa de formare a istoriei de credit, cu prezentarea raportului de credit corectat.

Subiectul istoriei de credit este în drept să conteste refuzul biroului istoriilor de credit de a satisface cererea privind modificarea şi/sau completarea istoriei de credit, precum şi neprezentarea, în termenul stabilit, a răspunsului scris privind rezultatele examinării cererii sale, printr-o cerere adresată autorității publice competente şi/sau instanței de judecată, în conformitate cu legislația. Subiectul istoriei de credit, de asemenea, este în drept să adreseze biroului istoriilor de credit o cerere motivată privind inserarea în interiorul istoriei de credit a unei mențiuni despre faptul contestării respective.

În cazul furtului sau pierderii actelor de identitate, subiectul istoriei de credit este în drept să adreseze biroului istoriilor de credit o cerere privind inserarea în interiorul istoriei de credit a unei mențiuni despre acest fapt.

DISPOZIȚII FINALE

Dacă considerați că prelucrarea datelor Dvs. cu caracter personal de către Operator încalcă prevederile legale din domeniul protecției datelor cu caracter personal, puteți depune o plângere la Centrul Național pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal, la adresa: mun. Chișinău, str. Serghei Lazo, 48, MD-2004.

ÎNTREBĂRI:

1. Cine suntem?

O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L. este o organizație de creditare nebancară, al cărei obiectul principal de activitate este acordarea creditelor nebancare de consum clienților și activitatea de agent bancassurance.

2. Cum ne puteți contacta?

O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L. are sediul în mun. Chişinău, str. Alba-Iulia 89, of. 150, e-mail: .

De asemenea ne puteți contacta vizitând orice sucursală/ oficiu secundar din țară, site-ul nostru: www.flexcredit.md sau să vă adresați la serviciul clientelă pe telefonul: (apel gratuit).

3. Care este persoana din cadrul organizației, care răspunde de protecția datelor mele personale și cum pot să o contactez?

Subiecții de date cu caracter personal pot contacta persoana responsabilă cu protecția datelor privind chestiunile legate de prelucrarea datelor acestora şi la exercitarea drepturilor lor la adresa de email: .

4. Prevederi speciale legate de minori?

În activitățile sale Operatorul nu urmărește prelucrarea datelor cu caracter personal ale minorilor și nu realizează activități promoționale de marketing direct față de minori.

Minorilor, persoanelor, care nu au împlinit vârsta de 18 ani, nu li se permite solicitarea serviciilor de acordare a creditelor nebancare sau orice comunicații cu Operator, ori participarea la concursuri sau campanii organizate de către Societate.

La fel, orice persoană, care ne furnizează datele sale cu caracter personal prin intermediul înaintării cererii de credit, apel telefonic, site sau alte aplicații sau dispozitive acoperite de această Politică, garantează că este major și are capacitate deplină de exercițiu.

5. Pentru cât timp vor fi stocate datele cu caracter personal?

În conformitate cu Regulamentul CNPF nr. 38/1 din 24 august 2018 privind măsurile de prevenire și combatere a spălării banilor și finanțării terorismului pe piața financiară nebancară, Societatea va păstra toate documentele și informațiile despre Solicitanții de credit/Clienți, obținute în cadrul activității desfășurate și a aplicării măsurilor de precauție privind Clienţii, pe perioada activă a relației de afaceri și pe o perioadă de 5 ani după terminarea acesteia sau după data efectuării tranzacțiilor ocazionale, iar ulterior până la 5 ani în format electronic. În cazul ofertelor de marketing prelucrarea datelor cu caracter personal se va efectua până la realizarea dreptului de opoziție a subiectului datelor cu caracter personal.

Așadar, datele cu caracter personal se păstrează pentru perioadele necesare pentru atingerea scopurilor pentru care au fost colectate, iar ulterior vor fi distruse. În cazul în care, după realizarea obiectivelor propuse de Operator, acesta va decide să stocheze datele cu caracter personal prelucrate în scopuri statistice, acest lucru se va face sub formă de stocare a datelor în format anonim, mod în care nu va putea fi identificată persoana (subiectul de date cu caracter personal).

O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L. va lua toate măsurile tehnice și organizatorice necesare pentru distrugerea datelor, care nu mai sunt necesare, cu excepția cazurilor în care exista motive întemeiate pentru ca Societatea să le prelucreze pe o perioadă mai lungă de timp.

6. Datele cu caracter personal vor fi colectate prin intermediul supravegherii video?

Sistemul de supraveghere video se adresează spațiilor în care O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L. își desfășoară activitatea de acordare a creditelor nebancare și este necesar pentru a asigura securitatea persoanelor și bunurilor, pazei şi protecției bunurilor, imobilelor, valorilor şi a materialelor cu regim special, fiind respectate în același timp obligațiile, ce îi revin Societății, în calitate de operator de date şi măsurile de securitate adoptate pentru protecția datelor cu caracter personal, protejarea vieţii private, a intereselor legitime şi garantarea drepturilor fundamentale ale persoanelor vizate și a prevederilor legislației cu privire la datele cu caracter personal.

Mijloacele de supraveghere video se instalează și se utilizează cu respectarea principiului:

  1. legalității;
  2. proporționalității;
  3. transparenței;
  4. securității.

Astfel, cu ajutorul acestui sistem se controlează accesul în incinta sucursalelor/oficiilor secundare, se asigură securitatea bunurilor și siguranța persoanelor – angajați sau vizitatori, precum și a proprietăților deținute. De asemenea sistemul de supraveghere video contribuie la prevenirea, detectarea și investigarea furturilor de echipament sau de bunuri deținute de O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L. sau la prevenirea, detectarea și investigarea riscurilor și amenințărilor la adresa tuturor persoanelor, care se află în locația supravegheată.

Prin intermediul sistemului de supraveghere video Operatorul prelucrează datele Dvs. cu caracter personal referitoare la imagini. Sistemul de supraveghere nu are ca scop prelucrarea imaginilor pentru indexare sau creare de profiluri.

Informarea publicului referitor la supravegherea video se efectuează prin pictograme, așadar informarea primară a persoanelor vizate se realizează în mod clar şi permanent, prin intermediul unui semn adecvat, cu vizibilitate suficientă şi localizat în zona supravegheată, astfel încît să semnaleze existența camerelor de supraveghere, dar şi pentru a comunica informații esențiale privind prelucrarea datelor cu caracter personal.

Durata datelor obținute prin intermediul sistemului de supraveghere video este proporțională scopului pentru care se prelucrează datele, respectiv nu depășește 30 (treizeci) de zile, perioada după care înregistrările se șterg automat, în ordinea în care au fost înregistrate. În cazul producerii unui incident de securitate, durata de păstrare a înregistrărilor video poate depăși limitele admisibile de program, în funcție de timpul necesar investigării suplimentare a incidentului de securitate.

7. Datele cu caracter personal vor fi colectate prin intermediul apelurilor telefonice?

Operatorul poate colecta datele cu caracter personal ale Persoanei vizate, cu acordul acesteia precum și înregistra apelurile telefonice către/ de la Operator, purtate de Operator/ împuterniciții Operatorului cu Dvs. și/ sau celelalte Persoane Vizate, indiferent de persoana, care a inițiat apelul și poate păstra aceste înregistrări, în baza consimțământului obținut în acest sens cu respectarea prevederilor legale aplicabile. Aceste înregistrări vor fi utilizate de Operator în scopul încheierii și executării, în condiții optime, a contractelor de credit nebancare cu Dvs., al investigării anumitor situați apărute în derularea sau în legătură cu acestea, precum și în instanță, ca probe, în cazul unor litigii rezultate din sau în legătură cu contractele respective sau pentru transmiterea acestora către instituțiile sau autoritățile publice, după caz.

De asemenea, înregistrările telefonice vor putea fi transmise, în condițiile legii, autorităților cu atribuții privind apărarea persoanelor, drepturilor și libertăților fundamentale ale acestora, proprietății private și publice, prevenirea, descoperirea și atragerea la răspundere în baza infracțiunilor cercetate și identificate a persoanelor culpabile.

8. Datele mele personale vor fi accesibile terților?

O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L. nu va dezvălui date cu caracter personal persoanelor/ părților terțe.

Societatea poate împuternici în baza unor contracte încheiate prelucrarea, colectarea, stocarea, actualizarea, modificarea, accesarea, păstrarea datelor Dvs. cu caracter personal doar pentru atingerea scopurilor stabilite, a obiectivelor predeterminate, declarate, explicite și legitime (entitățile însărcinate de Societate cu activități legate de întocmirea, tipărirea, compilarea, livrarea (inclusiv prin mesaje SMS sau prin mijloace electronice) a corespondenței scrise trimise de Operator clienților săi; birourile istoriilor de credit; persoanele, care oferă asistență Societății cu privire la colectarea creanțelor sale de la Clienți sau cu privire la furnizarea de produse financiare; persoanele, cărora Societatea a cesionat creanțele Clienților restanțieri; entitățile, cărora Societatea le-a externalizat furnizarea de servicii financiar-bancare).

O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L. va furniza, în mod regulat, datele cu caracter personal ale Clienților săi către birourile istoriilor de credit (B.I.C. ”INFODEBIT CREDIT REPORT” S.R.L.), în virtutea obligației sale legale.

Operatorul este obligat să furnizeze autorităților și instituțiilor competente datele cu caracter personal ale Clienților săi, conform legii aplicabile și în cazul în care aceste informații sunt solicitate de către aceștia în baza unor temeiuri legale și expres prevăzute de legislație.

9. Cum protejăm datele Dvs. cu caracter personal?

Pentru a asigura o protecție adecvată a datelor Societății și a Clienților săi, O.C.N. ”FLEX FINANCIAL” S.R.L. aplică toate măsurile organizatorice și tehnice necesare prevăzute de Legea cadru și actele interne ale Societății.

Operatorul a creat structuri desemnate pentru a preveni abuzurile și încălcările securității și a numit persoană responsabilă cu protecția datelor, susținând procesele legate de protejarea și asigurarea securității datelor Dvs..

10. Datele mele cu caracter personal fac obiectul unei decizii automatizate, inclusiv al profilării?

Operatorul va prelucra automat datele Dvs. cu caracter personal, inclusiv profilul, evaluând comportamentul Dvs., precum și alte concluzii cu privire la diverse aspecte personale, care vă privesc în scopul prevenirii fraudelor, evaluării bonității (solvabilității) Dvs., inclusiv a valorii creditului, care vă poate fi acordat și în scop de marketing - de a vă oferi produse noi pentru ca să puteți beneficia de cele mai potrivite oferte și comunicări de marketing, luând în considerare caracteristicile și interesele Dvs. personale demonstrate în trecut. În nici unul dintre aceste cazuri, profilarea nu va avea vreun efect semnificativ asupra Dvs..

Datele cu caracter personal vor fi examinate, în mod agregat și individual, pentru o legătură semnificativă, din punct de vedere statistic, cu evenimentele identificate ca fiind condiții de risc ridicate ale Clientului (neplată, fraudă, fals în acte).

În acest caz, dacă nu sunteți mulțumit de decizia anunțată de către reprezentantul Societății, Vă informăm că aveți dreptul să solicitați o revizuire a deciziei de către un alt ofițer de credit al Operatorului, care deține competențele relevante.